13-3-2017 Dag 1 Week 2 De Schatgraver

Mijn tweede week is begonnen. Van het weekend kreeg ik een mailtje van Katja dat het nieuwe thema sport is en we beginnen met een sportclinic van een CALO student. We worden verwacht in sportkleding.  Dus ik heb een heerlijk comfortabele maandag. De kinderen hebben allemaal ook sportkleding aan, super schattig. Ook hebben we twee jarige want Roan en Anita zijn 5 geworden.

Rond 9:00 was de sportclinic afgelopen. Het was super leuk en alle kinderen deden fantastisch mee. We gaan nu de kleine kring doen. Katja legde ‘warming-up’ uit. Warming lijkt op warm dus warming up. Erna bidden we.

“Roan hoe oud ben je volgend jaar?” zes ” En hoe oud was je vorig jaar?” vier.

Het liedje ‘Dit is mijn hand en dit is mijn voet’ sloeg mooi aan bij het thema. Katja legde sommige zinnen van het liedje uit. ‘Waar is haar voor nodigen wenkbrauwen?’

De cijfers die aan een lijn boven de klas hing zijn veranderd in sport dingen. 1 basksetball, 2 bowlingballen, etc. De kinderen gingen in de rij staan om Roan en Anita te feliciteren. Anita mocht vertellen. Ze komt uit groept 1 en vind dat spannender dan groep 2 kinderen.  Groep 1 blijkt rechts te zitten en groep 2 links. Roan wilde wel vertellen aangezien Anita het te spannend vond.

Anita trakteerde kleine cupcakejes en Roan spek. Ik zat bij de verteltafel. De bedoeling ervan was dat de kinderen het verhaal van haas en schildpad na speelde. Hopende dat ze hele zinnen zouden gebruiken. Luuk en Emy kozen dat. Luuk ging na 20 minuten weg omdat hij zijn zing niet kreeg. Ook heb ik Anita geholpen met woorden intypen op de computer. Alle woorden hadden met sport te maken.

Ik ga vanmiddag mijn taalles gegeven! Ik heb nog gen naamstokjes want die zou ik vanmiddag thuis maken. De kinderen moeten letters aanwijzen die in woorden voorkomen. De woorden zijn leeshoek, huishoek, schilderen,etc. Zodat ik dicht bij hun belevingswereld blijf.

Tijdens het buitenspelen gingen we eerst rond de school joggen. Toen liet Olivia mij van alles zien op het klimrek. Ze mochten ook zonder jas. Het was warm zat namelijk. In de kleine kring hadden we een gesprekje over zand gooien tijdens het buitenspelen. We hadden het ook over het maatjessysteem. Ze hebben een klasgenootje als maatje en als er wat gebeurd kunnen ze die erbij halen om samen een probleem op te lossen.

Mijn taalles ging niet vlekkeloos. Ik zou het voor groep 2 doen, maar dat moest toch voor de hele groep. Dat was best wel lastig. Maar ze deden goed mee, allen viel het me vies tegen. 20+ kinderen les geven is geen eitje.

We speelden 3x buiten vandaag. We gingen tijdens het buitenspelen gingen we verspringen van de muur over de zandbakrand. Thomas deed dat super. Het was zo leuk om te doen! We gingen ook met alle groep 1 en 2 kinderen als spur of the moment joggen rond school. Jula stopte opeens en begon kei hard te huilen. Het leek alsof ze 3 gaten in haar hoofd had gevallen. Wat bleek, haar schoen was uitgegaan.

Het was een super leuke vandaag, mijn eerste dag met Katja was ook super gezellig.

 

Leave a Reply

