Uncategorized

14-2-2017 Dag 2 week 1 De Schatgraver

Vandaag is juf Marian er. De kinderen zijn erg onrustig omdat er al weken invallers zijn. Nog een leuk weetje dat ik vergeten ben te vertellen in de vorige blog, is ik op de school stage loop tegenover mijn kerk. Veel van m’n buurtkindjes zitten in de klas tegenover die van mij en een buurvrouw van mij geeft les in groep 1. Vet gezellig!

Channah had het gister over mij zij haar moeder. Meerdere kinderen herkennen me nog, wiehoe!

In de kring mogen de kinderen even wat vertellen. Erna doet Marian het bijbelverhaal, helemaal uit d’r hoofd! Hierna mogen de kinderen hun activiteit kiezen voor spelen, werken.

Ik help Luuk en Reinoud met hoe je de muis beweegt bij de computers. Reinoud is de helft van een tweeling, zijn broetje zit tegenover ons. Ze zijn zo klein en kwetsbaar. Het lijkt alsof je 1x kan blazen en hij ligt om. Emma heeft een beetje hulp nodig met het knippen van slierten papier voor haar xylofoon. Daan en Matthe kozen de treinrails. Dat mogen de kinderen op de gang doen. Ik had gister al gemerkt dat die twee geen goeie combi zijn. Ze steken elkaar aan in slecht gedrag. Benthe heeft gister een kralen hartje voor mij gemaakt. Super lief! Door alle invallers is Norah R een beetje van slag en zat in het begin van de kring bij mij op schoot. Benthe haar vinger kwam tussen twee stoelen en ik moest haar even troosten. Ik heb ook al door dat je goed bij Silke moet blijven. Gisteren weigerde ze al om op te ruimen en vandaag is het weer hetzelfde liedje. Ze had geen fruit mee dus ik had een schoolappel voor haar gepakt, ze weigerde die te eten. Pas toen de appel in stukjes is gesneden at ze het. Reinoud had een stukje appel laten vallen en mocht dat even afspoelen. Ik ging dat even observeren. Hij spoelde de appel netjes af en toen droogde hij de appel af aan een theedoek. Hij wilde erna zijn handen afdrogen maar wist niet zo goed waar die z’n appel moest laten. Het was ontzettend schattig om te bekijken.

Tijdens het buitenspelen waren Thomas, Jasper en Roan een ‘soep’ aan het maken voor dieven. De soep bestond uit zand en ijs. Ik hielp de meiden met de schatgravers versie van heel Holland bakt.

Na de pauze gingen we verhaaltjes doen en de kinderen ‘toon’ aanleren. Doordat ze als de toon hoger word, moesten ze groter worden en vice versa. Tijdens het spelen en werken heb ik verhaaltjes voorgelezen aan Jorian en Teun, ze lagen in de leeshoek en met de onrust van al die invallers grijp ik elke kans aan om rust te creëren.

Ik heb ook Mathe, Reinoud en Luuk ‘straf’ gegeven.  Ze luisteren niet toen ik al vier keer had gezegd dat ze hout op de grond moesten laten. Dus moesten ze een andere activiteit kiezen. Thomas en Feline hadden een treinrails gemaakt waar mensen alleen mochten drinken met toestemming van de conducteur, anders mochten ze nooit meer met de trein. Jaja, strenge NS tegenwoordig.

Hierna mochten de kinderen weer naar huis,

Het was weer een geslaagde dag. Ik ben wel ziek geworden, van de kinderen maar ja, ff doorzetten!!

Leave a comment