16-2-2017 Dag 4 Week 1 De Schatgraver

Eens in de twee weken zijn de kleuters op woensdag vrij, vanwege het continu rooster, dus dat scheelde, kon ik ff bijkomen.

Vandaag heb ik voor het eerst een dag met een de echte klassendocent, Klasina. We begonnen de dag weer met de kring, Klasina ging een recap doen van de bijbelverhalen met plaatjes op het digi-bord via de website leven water. Erna zongen we twee liedjes.

We gingen al snel buitenspelen. Mathe en Luuk hadden praktisch de hele pauze onenigheid. Elke keer kwam Luuk naar me toe omdat Mathe ‘stom deed’. Ik zei dan dat ze anders alleen moesten spelen en dan zei een van beide ‘oh laten we anders….’ en dan huppelde ze weer samen weg.

Voor het buitenspelen ging Klasina groep 1 een licht bord uitleggen. Ze legde uit dat er verschillende kleuren met twee kleuren gemaakt kan worden, maar ze vonden vooral de magneet erg interessant.

Silke kan al de hele dag niet stil zitten. Mathe en Daan doen al de hele dag gek. Vanmorgen had Lynn een beetje moeite met afscheid nemen van d’r vader. Al helemaal toen ze zag dat Reinoud bij Klasina op schoot zat. Ik nam haar toen een poosje op schoot. Toen begon Norah opeens te huilen en nam ik die een poosje op schoot.

Tijdens spelen en werken bereidde ik mijn DC les voor. Ik ga die met zes kinderen van groep twee doen. Ook liep ik rond. Thomas en Senna hadden ‘levels’ schilderijen gemaakt. En ja je zal het niet geloven maar die zijn 150 jaar oud. Toen ze gingen lunchen keken we weer branweerman Sam. Aan het einde van de week ken ik dat nummer uit mijn hoofd.

Reinoud blijft waarschijnlijk volgend jaar in groep twee. Hij zat op een gegeven moment met z’n ADHD kussen te wiebelen. Anita ging me toch een partij zuchten en boos kijken tijdens het eten.

Na het buitenspelen  ging Klasina het Kanjerboek herhalen. Dat is eem boek die klassenregels leert. Oranje is vertrouwen, witte pet is aardig; de rode pet is uitlachten en de gele pet is zielig doen.

Mijn DC les ging super goed. Ik had bedacht dat ze een vlinder moesten inplakken met verschillende kleurtjes. Die kleuren representeerde vier belangrijke dingen in het leven. Aardig zijn, delen, goed voor dieren zorgen en lol maken.

Olivia had er wat moeite mee, maar Silke en Liene vonden het super leuk. Liene deed meer van de kleur die dieren moest voorstellen omdat ze dieren belangrijk vond. Norah en Lotta konder het ook erg goed.

Aan het einde van de dag heb ik Luuk en Mathe terecht geroepen. Ik was hun gedrag spuugzat. Ik heb ze duidelijk verteld dat het nu klaar was en ze waren er helemaal ondersteboven van. Maar ik voelde me helemaal Nanny Frost meets Nanny Mcfee!

Hierna was het weer tijd voor huis,

Ik heb een fantastische dag gehad

Leave a Reply

