16-3-2017 Dag 4 Week 2 De Schatgraver

Vandaag is de laatste dag stage. Morgen vlieg ik namelijk naar Polen. Het schijnt vandaag wel 18 graden te worden. Ik denk dat het leukste aan groep 1/2 is, dat ze soms gewoon uit het niets opstaan. Ze gaan niks geks doen maar gewoon even staan. Senna’s ouders vliegen morgen naar China om hun kind te adopteren. Dus wanneer ik in Mei weer kom heeft hij er een broertje bij.  Lotta moest heel erg huilen toen ze binnenkwam vanmorgen. Echt schokkend huilen gewoon. Ze kon of wilde niet vertellen waarom.

Klasina zette een bijbel filmpje op in plaats van een verhaal. Ik word trouwens helemaal kriegel van Olivia (ze is ook mijn buurmeisje) Ze streelt non-stop mijn been en kijkt me aan. Ze is constant in need of aandacht. Tis nu 9:54 en ze heeft al 2x haar sokken en schoenen uitgetrokken.

Klasina ging met Groep 1 kinderen kijken met welke hand ze schrijven en ze laten zien hoe je een potlood vasthoud. Alle anderen kinderen kregen constructiebakken om lekker mee te spelen.

Toen we gingen buitenspelen zei Klasina dat de kinderen goed op me afkomen. Ik stond nog geen 3 seconden buiten en iedereen kwam al “Juf, juf” Ook heb ik gespringtouwd. Zowel met groep 1 als groep 2 kinderen. Vet leuk!

Ik mocht het fruit eten doen!!!! Ik vond het niet heel lastig. We zongen een liedje en toen was het gewoon een beetje kinderen kalm houden. Toen we tijdens het buitenspelen gingen opruimen wilden Micha, Jorian, Teun en Daan niet van de glijbaan. Ik zei: “Als ik tot 3 tel zijn jullie beneden.” Nou je moest eens zien hoe snel ze beneden stonden.

Ik heb tijdens het spelen, werken geholpen bij het digibord en het werkje. Norah M heb ik even op weg geholpen met haar werkje.

Jasper W wilde heel graag naast mij zitten in de kring. Dus toen heeft hij dat met Thomas overlegd en mocht het. Toen ze allemaal weer zaten begon Senna te huilen, hij wilde graag naast Jasper zitten. Anita heeft voor het eerst deze week haar eten op!! Jaja een achte wereld wonder. Omdat iedereen op tijd klaar is, gaan we nog even kikker kijken.

Na de lunch ging Klasina nog even Haas en Schildpad voorlezen. Daar komt het woord EHBO in voor. Ze vroeg wie nog wist waar dat voor stond en wat erin zo’n koffer zat. We gaan vanmiddag nog een keer naar buiten, heerlijk dit weer!

Leave a Reply

