17-2-2017 Dag 5 Week 1 De Schatgraver

Vandaag is de laatste dag  van mijn eerste week. De kinderen beginnen op vrijdag altijd met inloop. 1 groepje mag met de bakken van de bouwhoek gewoon bouwen. 1 groepje moet met klanken, de bijpassende kaartjes met dezelfde klank vinden.  Nog een ander groepje moet kijken naar kaartjes en dan een kruis leggen op welke woord niet rijmt. Het laatste groepje moet verhaaltjes maken door twee kaartjes naast het middelste kaartje te leggen. Ik heb Jasper S vandaag bij zijn taak geholpen. Je moest hem directe vragen stellen wilde die het goed hebben.

Het bijbelverhaal deed Klasina uit haar hoofd. Na het bijbel gedeelte, gingen we dansen, of nou ja, we gingen zingen maar ze gingen super schattig dansen. Thomas deed ook heel lief dansen, hij ging samen met Feline helemaal los.

Hierna gingen we naar buiten. Ik kreeg de sleutel van de schuur en alle kinds dromden om me heen. Ik zei: “Allemaal tegen de muur, anders krijg je niks.” Ik was druk bezig dus ik riep ja next. Het duurde best lang voordat ik doorhad dat groep 1 dat woord natuurlijk niet snapt.  Lynn en Benthe vonden het niet zo leuk buiten, het regende vanmorgen en het was dus wat drassig buiten.

Na het fruit eten gingen we naar het speellokaal. Daar deed Gerdien samen met haar zus een verhaal met harpen van verschillende hoogtes. Gerdien is mijn buurvrouw haar dochter zit in groep twee.

Toen we terugkwamen heb ik voorgelezen uit “we gaan op berenjacht.” Ze vonden dit machtig mooi. Ook heb ik Luuk straf geven.  Hij en Mathe maken de hele dag ruzie en toen ging die weer huilen om iets. Dus ik nog heel pedagogisch van alles zegge en Luuk zei op alles NEE. Dus toen zie ik dat hij best mocht sikkeneuren maar alleen op zijn stoel. Nou dat vond Klasina een goeie oplossing.

Het was een fantastische eerste week. Ik heb ontzettend veel geleerd en kijk nu al uit naar de volgende week.

Leave a Reply

