Dag 1, week 3 op De Schatgraver 8-5-2017

Een nieuwe week op de schatgraver. Het nieuwe thema is De Jungle! Een beetje verwarrend wel aangezien ze ook nog moederdag cadeautjes moeten afmaken.

Ik mocht helemaal alleen een boom maken voor het jungle thema. We willen de bouwhoek omtoveren tot een mini-jungle. Ik ben de hele ochtend met de stam bezig geweest. Alles mocht ik zelf verzinnen!! Tijdens spelen en werken wilde bijna de hele klas mij helpen met het knippen van bladeren voor de boom. Feline, Lynn en Esther hielpen mij. Ik moest die nog wel ontwerpen terwijl ik drie kinderen om mij heen had die zeiden “Juf wat gaan we doeeeeeeen?”

 

In the middle of een boom in elkaar zetten moesten we ook die verrekte moederdag cadeautjes afmaken. Ze hadden thee kopjes van papier gemaakt, die versierd en dan zouden ze er twee theezakjes uitgekozen. Alleen dat papier moest nog geplakt worden dus toen had ik 30 kinderen om me heen. De een had alleen nog geen theezakjes uitgekozen en de ander nog geen zakje waar het kopje in zou gaan. Het was een hele happening. (Maar ook vet leuk)

Hierna gingen we lunchen. Terwijl de kinderen buitenspeelden gingen wij luchen. We hadden een digibord naar binnen gesleurd voor een of andere cursus, maar die ging niet door dus toen besloten we vtwonen te gaan kijken. O the life of a teacher.

Rond 13:00 gingen we Jungle book kijken in groep 1. Terwijl de kinderen rustig keken gingen Katja, Corinne en ik een jeep maken van karton die de man van Corinne had gebracht. Snijden, nieten, tie-rips, het kostte de hele middag.

Toen kwam Aliene (groep 1 juf) naar buiten dat de kinderen onrustig werden en ze hulp nodig had, dus ik kwam in de klas en toen ging ze weg!!!!!!!!! Dat sloeg nergens op. Op een gegeven heb ik de film stop gezet en toen de kids toegesproken. Of nou ja lief gevraagd of ze stil wilden zijn omdat we anders niet zouden weten wat er zou gebeuren.

Al met al was het een super leuke maandag!!jeep jungle thema

Leave a Reply

