Dag 2, week 3 op de schatgraver 9-5-2017

Vanochtend was er inloop. In de bouwhoek konden groep 1 kids jungle dieren namaken met blokjes. Aan 1 tafel konden groep 1 kids een lente tekening maken. Aan een andere tafel konden groep 2 kids puzzelen. Lotta en Silke mochten een 300 stukjes puzzel maken omdat ze al wat meer aankunnen. Ze gaan Silke ook testen op hoogbegaafdheid. Aan de tafel in de kring konden groep 2 kids spelletjes spelen die met cijfers te maken hebben. Aron kreeg een andere opdracht. Katja had een gesprek met hem gehad en hij had verteld dat hij heel graag wilde leren rekenen.

 

Tijdens de inloop heb ik een poos met Benthe gespeeld. Ze was naar Ameland geweest voor het 50 jarig jubileum van haar opa en oma en ze kwam binnen en begon daarover te kletsen, dus daar heb ik heerlijk mee gekletst en een inloop spel mee gespeeld.

Ik heb erna bij het tekenen gebuurt. Micha kan vet mooi tekenen en Thomas zat er zoals altijd weer lekker rustig. Silke en Lotta waren heel trots op hun puzzel. Hierna heb ik voornamelijk bij het puzzelen gezeten om daar Matthe te helpen. Hij vond het erg lastig. Liene haar puzzel had geen plaatje dus die gaf ik af en toe wat aanwijzingen om d’r op weg te helpen.

Na de inloop deden we het bijbelverhaal. Hierna zijn we gaan gymen. Het was echt vet leuk opgezet. Ik hielp bij het klimmen op een mat waarna ze van een plank naar beneden moesten lopen. Want na een interne risico analyse bleek daar het gevaar vallen en je hoofd breken, me toch iets te hoog. Aangezien we nu met het jungle thema bezig zijn, zijn alle activiteiten nu vertaal naar jungle termen, de kinderen vonden dat prachtig. Ze hadden de hele les een grote glimlach op hun gezicht.

Na het gymen en fruit eten gingen we spelen en werken. Ik ging met Jasper w, Micha, Channah en Thomas buiten de jeep schilderen. Dat was echt fantastisch. De kinderen zo ontzettend veel fantasie, het was hartverwarmend. Binnen waren ze lianen aan het schilderen en toen ik even de klas was binnen gelopen voor een doekje, zaten 2/3 van de kinderen van top tot teen onder het verf. Silke had het in d’r haar zitten, Micha in zijn trui, Jasper w had het op zijn gezicht zitten, Liene had het overal zitten en de hele klas zat eronder. Het was een geslaagd project dus.

Na spelen werken gingen we eten. Ik ging voorlezen uit een boek dat Liene had meegenomen, over Freek Vonk en de Evolutie. Dat boek is echter bedoeld voor 12 jarige dus het zat vol lastige woorden. Ga dat maar eens vertalen.

Na de lunch ging ik mijn DC les houden. Ik wilde ze het woord burger uitleggen en ze hun ideale burger laten ontwerpen. Dat zou ik dan opschrijven en dan op een pop plakken. Nou dat is helemaal in het water gevallen. Ik had het niveau te hoog gelegd. Ik dacht dat ze dat al aankonden maar dat was niet zo. Ik ben volledig op mijn bek gegaan en heb vet veel geleerd.

Hierna zijn we gaan buitenspelen.

Toen ze allemaal naar huis waren zijn Katja en ik de klas Jungle proof gaan maken. We hadden zo’n survival net uit het leger gescoort en zijn die gaan ophangen. Daar kwam me toch een bak zand uit!!! Maar de klas ziet er super uit!

Leave a Reply

