Dag 3, week 3 De Schatgraver 11-5-2017

Vandaag was oprecht een van de beste dagen die ik op stage heb gehad. Klasina had haar dochter van 13 meegenomen die een studiedag had op school. We begonnen de dag met een kort bijbel verhaal over sabbat en regels van schriftgeleerden. Hierna gingen we al vrijsnel naar buiten om lekker te spelen. Het was fantastisch weer, ontzettend zonnig en heerlijk warm.

We zaten heerlijk te genieten van het zonnetje en er waren heerlijk weinig ruzies. Met dat zonnige weer merk je toch al snel dat ze dan opeens wel gezellig kunnen spelen.

Na het buitenspelen gingen we fruiteten. Dat mocht ik runnen. Tis op zich niet heel lastig. Je zingt het fruit-lied, maakt hun bananen en bekers open en zorgt dat ze kalm een speelgoedje/boekje pakken als ze klaar zijn.

Na het fruiteten gingen we spelen en werken. Dat was echt een gigantische leuke chaos. We zijn nu bezig om wc-rollen te rijgen om die erna te schilderen om zo een liaan te maken. Alleen er moet in de eerste wc-rol en gaatje zitten om het touwtje aan vast te knopen. Dat moest ik doen wat dat kunnen zij (nog) niet. Maar ja dat is een ongelooflijk gepruts en met 8 kinderen die op je wachten (en geen geduld hebben) is dat een hele missie. Toen gingen ze hun liaan schilderen, vet leuk voor ze, maar het verf zat overal.

Tijdens het opruimen liep ik met verf en toen duwde iemand tegen mij aan. Je kunt al raden wat er gebeurde, het verf viel. Het viel recht op Emy haar trui, huilen dat ze deed. Ik uitleggen dat het speciale verf was dat er weer uit gaat bij het wassen (plakkaat he).

Na het opruimen ging ik mijn taalles doen. Dat was ff onverwacht want ik dacht dat ik die op vrijdag zou houden. Toen was ik erg blij dat we Ilze hadden want toen kon die heel snel blokjes uitdelen aan de kinderen. Ieder kind kreeg 6 blokjes. Ik had namelijk een moederdag gedicht uitgezocht en hiermee gingen we woorden tellen in elke zin. Elk woord stond voor 1 blokje. Ik las het hardop voor en voor elk woord dat ze hoorde, daarvoor legde ze 1 blokje voor zich neer. Het ging werkelijk vlekkeloos. Ze deden super mee en snapte het ook nog. We zouden ook nog bepaalde letters tellen, maar na het DC debakel van dinsdag zag ik in dat, zo’n opdracht net boven hun niveau zou liggen.

Na de lunch ging ik de hele middag les geven. DE HELE MIDDAG! Ik had toen we zaten te lunchen bedacht dat ik de kinderen niet de hele middag binnen zou houden, het was 23 graden!! Het zou verschrikkelijk zijn als ik ze binnen zou houden puur en alleen omdat ik een middag les wil geven. Dus ik ging voorlezen uit: Wat een pech mijn naam is weg en daar had ik een knutselwerkje bij bedacht. Ze mochten een kleurplaat invullen met verschillende letters. Dat gingen we in plaats van die liaan doen, want das niet te doen hoor, weer al die verf. Het ging super goed! Ze deden super mee, ik had de klas onder controle, er zijn vet mooie foto’s gemaakt (portfolio evidence) en ik had vet veel lol. Tijdens het buitenspelen was Klasina binnen gebleven om de inloop van morgen klaar te zetten, Juliet (groep 1 docent) ging ook weer naar binnen om wat voor te bereiden en Ilze was verstoppertje spelen. Ik zat heerlijk op een bankje en af en toe kwamen er kinderen die dan zeiden: “Juf die en die steelt dit van mij!!” Nou dan ging ik ff mee en vroeg ik “Goh welke pet heb je nu op?” ” Een zwarte” “En welke zou je op willen hebben?” “Een witte pet” “En wat moeten we daarvoor doen?” “Het terug geven en sorry zeggen.” ” Goezo, doe dat maar dan.” “Sorry” ” Goed gedaan.” En dan weer heerlijk terug neerploffen op het bankje.

Het was een fantastische dag en Klasina vertelde dat ze me heel relaxed voor de klas zag staan en dat ze eerst twijfels had bij mijn blokjes. “Ik dacht ojee, zo ga je de klas nooit meer stil krijgen.” Maar dat ik het heel makkelijk deed en het een hele goeie, duidelijke en leerzame les was!!!!!! (BEST COMPLIMENT EVER)

Ik ben heel blij met deze dag en vond het heerlijk

Leave a Reply

