Dag 1, Week 4, De Schatgraver 29-5-2017

De laatste week van stage gaat in!! Ik heb vind het ontzettend jammer, maar met de laatste module die echt 1 grote ramp is , vind ik het ook wel fijn. Het was de afgelopen week ontzettend warm, deze week zal het afkoelen maar vandaag is het nog 32 graden. De kinderen zullen dan ook wel moe zijn, hitte = niet slapen.

Er zitten balderen aan de lianen die we zijn gestart in mijn derde week. Deze week zullen we de cito’s afnemen, dus het is spannend hoe dat zal gaan. Ik ga zo met groep twee naar buiten terwijl Katja met groep 1 de cito Taal afneemt.

Om 10:50 ging Katja een jungle quiz doen om d.m.v. verschillende velletjes het dier te raden, ze wilde dit rustig neerleggen, maar de kinderen begonnen alles al uit te gillen, dus toen paste ze direct haar activiteit aan. Terwijl de kinderen aan het raden waren zei ze dingen als “Klap het woord maar.” ” Welke letter begint het woord?” “Wat is een woord voor Cheetah?”

Ik was helemaal alleen op het plein toen ik met groep 2 buiten was. Het was niet heel indrukwekkend of eng, maar wel heel tof om die verantwoordelijkheid te hebben.

Tijdens het spelen en werken had ik groep 2 helemaal voor mezelf omdat Katja met groep 1 nog naar buiten ging.

Toen deed ik s’middags mijn taalles, daar heb ik een hele goede evaluatie op gehad. Katja gaf wel veel kritiek maar daar kan ik juist van leren.

Na mijn les ging Katja met groepje blauw nog een andere jungle quiz doen. Hierna gingen we naar buiten en hebben we een groot watergevecht gehouden. Liene is afgelopen jaar nog een jaartje blijven hangen omdat ze nog niet klaar was voor groep 3. Met al dat water was ze aan het spelen met modder en diertjes aan het zoeken. Op dat soort momenten zie je haar zo intens genieten dat het ook echt goed is voor Liene, dit extra jaartje kleuteren.

Toen de kinderen naar huis waren hebben Katja en ik mijn stagebeoordeling gedaan. Ze liet mij ook 1 activiteit voor de inloop van morgen bedenken. Ze gaf mij de doelen en toen mocht ik alles verzinnen!!!

Leave a Reply

