Dag 2, Week 4, De Schatgraver 30-5-2017

Het blijkt dat Klasina te veel last heeft van haar rug, dus morgen zijn de kinderen vrij en donderdag komt Ingrid van groep 2 invallen.

We waren begonnen met de inloop: Jasper w, Bayou, Elvira, Anita, Jorian en Teun deden mijn activiteit. Anita had er geen zin in, dus ik ben bij haar blijven zitten. Ik moest ontzettend doorzetten om haar aan het werk te krijgen, boos werd ze ervan. Je moet haar gezicht eens zien wanneer ze haar zin niet kan krijgen!! Bayou gaf ik meer uitdaging, hij zit in groep 1 en ik heb hem de groep 2 activiteit gegeven. Hij wilde het eerst niet doen dus toen heb ik al mijn teacherskills ingezet: “Bayou, hoe tof zou het zijn als iemand uit groep 1 het werkje kan van groep 2, hoe slim ben je dan?! Zullen we het gewoon proberen?” Nou daar ging die hoor, trots dat hij was!

Midden in de inloop zijn we groep 3tm 5 uit gaan zwaaien, die gingen op schoolreis. Ik heb wel drie huilende kinderen ben hun ouders vandaan getoverd.

Na de inloop deden we het bijbelverhaal. Hiervoor gingen we loten. 9 kinderen mochten een blokje pakken en degene met het gele blokje mocht als eerste een sticker kiezen. Eerst zou degene met het gele blokje een ballon krijgen maar dat vonden de kinderen te oneerlijk.

Ik ging weer met groep 2 naar buiten en toen mocht ik ze ook ALLEEN weer naar binnen loodsen.

Senna was gister ziek dus die moest deel 1 van de cito nog maken. Dat mocht ik doen!!!! Hij deed het fantastisch! Het was machtig mooi om te zien hoe hij geconcentreerd aan het werk was.

Toen ik daarmee klaar was, was Katja buiten met groep 1 en ik met alle groep 2 kids. Het was heerlijk. Als ze met maar 12 zijn kun je gewoon rustig iedereen aandacht geven. Ik heb Jasper S kunnen helpen met het vouwen van zijn moodwerkje, Norah M kunnen helpen met haar Rastertekening en lekker kunnen rondlopen. Ik ben ook ontzettend boos geworden op Benthe en Norah R. Ze waren eerst lelijk aan het doen tegenover mij, daar heb ik ze toen op aangesproken. Even later hoor ik:”Stop hou op. Stop hou op.” Dat was Emma. Ik ben toen heel boos geworden. Daar schrokken ze van, maar het was wel direct klaar!

Het was een heerlijke dag, ik voelde me de hele dag ‘in control’ en voelde me echt bekwaam als docent.

Leave a Reply

